Filmtips!

Det är väl ingen som missat att jag älskar att se på film? Jag har otroligt många favoriter och det skulle nog ta dagar att skriva alla. Men jag har en som verkligen gick rakt in i hjärtat på mig.

Thirteen - Tracy Freeland är mammas lilla flicka och är duktig i skolan men när Tracy börjar umgås med skolans populäraste tjej, Evie Zamora, förändras allt. Sprit, droger, sex och brottslighet blir plötsligt vardag, något som sätter sina spår i den redan hårt åtsatta familjen Freeland.

Den har ett otroligt bra budskap, och många tjejer känner nog igen sig i denna film. Jag kan inte räkna hur många gånger jag har sett den. Den blir aldrig tråkig, dock blir jag mer och mer irriterad på tjejerna i filmen. Men jag antar att det är för att jag känner igen mig, Man vile göra allt man inte fick!

Men har du inte sett denna film, har du VERKLIGEN missat något.. Den är några år gammal med verkligen värd att se.




Jag tänkte faktiskt se den ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0